Coronamaatregelen Vocluma

Coronamaatregelen rondom volleybalwedstrijden

Blijf bij klachten thuis, en in geval van testen graag melden bij de trainer en bij het bestuur (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) voor evt. te ondernemen acties.Zaalwacht is de coronaverantwoordelijke en kan bij vragen bestuursleden bellen indien nodig. De telefoonnummers hiervan liggen op de tafel in eigen ruimte. De zaalwacht ontvangt de tegenstander en wijst een ieder op de geldende coronamaatregelen:

Kleedkamers:

  • De kleedkamers zijn afgeplakt voor een bezetting waarbij 1,5 meter afstand in acht is genomen.
  • Het thuisspelende team krijgt kleedkamer 8 (max 9 personen gelijk)
  • De tegenstander kan gebruik maken van kleedkamer 1 en kleedkamer 2. (max 7 personen gelijk per kleedkamer).
  • Sporters komen omgekleed in sportkleding naar de training of wedstrijd, zodat er voorafgaande aan de training/wedstrijd niet of nauwelijks gebruik hoeft te worden gemaakt van de kleedkamer.
  • Er kan niet gedoucht worden.
  • De thuisspelende team draagt na de wedstrijd zorg voor het schoon achter laten en schoonmaken/desinfecteren van eigen kleedkamer en de kleedkamer van de tegenstander.

Wedstrijd:

  • Tijdens trainingen en wedstrijden hoeft bij het sporten geen 1,5 meter afstand te worden gehouden, ook niet bij time-out. Voor wisselspelers en staf naast het veld geldt echter wel dat zij naast het veld 1,5 meter afstand moeten houden. (18+)
  • Knijpfluit gebruiken en nadien desinfecteren door de scheidsrechter.
  • De tellers, zoveel mogelijk uit hetzelfde huishouden inplannen, anders 1,5 meter afstand.
  • Liedjes/juichen en yells zoveel mogelijk vermijden.
  • Materialen na elke wedstrijd desinfecteren door thuisspelende team. Materialen zijn de palen, ballen, banken en kleedkamer (handig om per team een indeling te maken).
  • Vervoer: mondkapje voor chauffeur en inzittenden boven de 12 jaar. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor een mondkapje.

Toeschouwers:

  • In de hal en ingang van de kantine dient eenieder de handen te desinfecteren.
  • Kantine is alleen via hoofdingang te bereiken (niet meer via tribune of zaal), er is een registratieplicht, bezoekers moeten kunnen zitten, er zijn looproutes aangegeven en er kunnen max 44 personen in de kantine aanwezig zijn.
  • Toeschouwers vanuit verschillende huishoudens dienen op minimale afstand 1,5 meter afstand van elkaar te staan of zitten.
  • Op de tribune is het aantal zitplaatsen beperkt, er kunnen max 6 personen zitten of 6x2 uit hetzelfde huishouden.
  • v.m. het maximale aantal personen binnen de accommodatie zijn bij toeschouwers van de tegenstander alleen de rijdende ouders toegestaan, geen extra toeschouwers.

Naast onze eigen maatregelen en die vanuit ’t Asspel verwijzen wij u graag naar de website van Nevobo voor alle indoor volleybal maatregelen.
https://www.nevobo.nl/besturen-organiseren/ondersteuning-in-coronatijd/organisatie-indoor-volleybal/